Home | Cases | Veiligheidsschoenen sexy maken met een campagne

Veiligheidsschoenen sexy maken met een campagne

Klant EMMA Safety Footwear | Dienst(en) Beeld en tekst, Strategie en advies,

De vraag van EMMA Safety Footwear: help ons onze nieuwste sportieve lijn veiligheidsschoenen te lanceren. Zodat ook jongeren deze hippe sneakers adopteren.

Onze aanpak

Veiligheidsschoenen zijn niet per se een sexy onderwerp. Toch zijn de nieuwe veiligheidsschoenen van EMMA ontworpen om dat juist wél te zijn. Hip, vlot, opvallend én natuurlijk veilig.

Insteek van onze campagne om die boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen, was het verleiden van de eindgebruikers: de dragers van de schoenen. En zo via hen de inkopers en dealers te overtuigen de schoenen in te kopen en aan te bieden.

Het resultaat

Met een korte video – geschikt voor social media – hebben we de nieuwe lijn geïntroduceerd als sportschoen, waarmee je topprestaties levert op de werkvloer. Werksituaties presenteren we als sportvelden waarop werknemers sporthelden zijn. Ook de naam van de nieuwe lijn bedachten we vanuit dit concept: EMMA ATHLETIC. DESIGNED TO PERFORM. Great looks, highly comfortable and maximum protection.

Samen met EMMA hebben we een campagnelijn en uitwerking neergezet die klopt bij de gedachte achter de schoen: zó sportief dat je ze (bijna) vergeet uit te doen na werktijd.

Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl of bel 06 – 184 850 60.

Recent werk

DCHI

Innovatie van DCHI zichtbaar maken met een nieuwe website

Bekijk case
De Kortste Weg

Zuid-Hollanders proeven De Kortste Weg van voedsel

Bekijk case
Ingrado

Ingrado’s nieuwe identiteit voor minder schoolverzuim

Bekijk case