Home | Cases | Meer bekendheid voor het Huurteam onder studenten

Meer bekendheid voor het Huurteam onder studenten

Klant Gemeente Utrecht | Dienst(en) Beeld, Strategie en advies, Video,

Net als in vele studentensteden is ook in Utrecht de woningnood onder studenten hoog. En áls je dan een woning vindt, liggen geschillen tussen huurder en verhuurder op de loer. Wat niet veel mensen weten, is dat het Huurteam van de gemeente Utrecht dienstverlening biedt aan huurders. Tegelijkertijd staat studentenorganisatie Vidius in nauw contact met studenthuurders en heeft zij als studentenbelangenorganisatie de kennis en kunde om op de juiste manier met deze doelgroep te communiceren. Een perfecte combinatie! Aan ons de vraag om voor beide partijen een gezamenlijke campagne te ontwikkelen en uit te voeren. Met als doel studenten beter op de hoogte te brengen van hun rechten als huurder, ze meer bekend te maken met de maximale huurprijs en de weg naar het Huurteam voor ze vrij te maken.



Onze aanpak

De zomer is dé tijd dat studenten woonruimte zoeken. En hoe bereik je studenten nu beter dan online? We bedachten daarom de online campagne ‘Normale huur’ waarbij we studenten op ludieke wijze wezen op hun rechten rondom zaken als huurprijs en privacy. We creëerden zes verhalen met als slogan ‘Dit is niet normaal toch? Ken je rechten en kom in actie!’. De verhalen waren zo over de top, dat ze niet waar konden zijn. Althans, je hoopt dat ze nooit gebeurd zijn. Denk aan een verhaal over een huurbaas die zomaar iemands kamer in kwam lopen: absoluut verboden. Helaas bleken achteraf veel van de door ons bedachte verhalen nog waargebeurd te zijn ook… Lang leve het Huurteam! Naast de online campagne verspreidden we de verhalen offline, denk aan abri’s bij bushokjes en posters en flyers op hogescholen en universiteiten. Ook de website kreeg een opfrisbeurt, waar alle verhalen te vinden zijn inclusief hulp voor als jou ook zoiets overkomt.

Het resultaat

We hebben met deze tijdloze campagne veel studenten bereikt, maar ook een campagne afgeleverd die elkaar jaar kan worden voortgezet door het Huurteam en Vidius. De verhalen kunnen telkens weer worden vernieuwd en uitgezet. Kortom, een duurzame campagne waar veel creativiteit in verwerkt zit

Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl of bel 06 – 184 850 60.

normale huur website

Recent werk

GGD GHOR Nederland

Studenten motiveren om forensisch arts te worden

Bekijk case
Gemeente Utrecht

Utrechters samen laten zorgen voor ons schone stadsie

Bekijk case
Rijkswaterstaat

Bouwhinder Rotterdamse brug verzachten met de fanstrategie

Bekijk case