Home | Cases | Ontwerp en campagne voor een jubileumbiertje

Ontwerp en campagne voor een jubileumbiertje

Klant DUIC | Dienst(en) Advertorials, Concept, Illustratie,

DUIC (De Utrechtse Internet Courant) bestaat 12,5 jaar en dat moet gevierd worden! En wel met een heel speciaal biertje: een heus DUICbootbiertje. Pils met een hint naar jeneverbes. De redactie van DUIC bedacht zelf de pakkende naam voor het biertje: Natte Krant. Aan ons de taak om deze ietwat onsmakelijke naam om te toveren in een aantrekkelijk product.


Onze aanpak

We maakten verschillende schetsen waarin DUIC, het jubileum, de naam én iconische Utrechtse verwijzingen te zien waren. Ook bedachten we de slogan ‘Vers van de pers tap’ en maakten we foto’s voor op verschillende promotiemiddelen. Voor die foto’s kreeg ons model midden in Utrecht een emmer water over zich heen. Dat was vooral leuk voor de mensen áchter de schermen, denken we zo.
Daarnaast verzorgden we de gehele online en offline campagne voor de promotie van het jubileumbiertje. Het ontwerp en de foto’s van het doorweekte model werden gebruikt voor het etiket van het biertje, maar ook voor flyers, advertorials, busbestickering, posters en zelfs t-shirts.

Het resultaat

Het bier vloog over de toonbank bij verschillende lokale speciaalzaken en stroomde rijkelijk bij een aantal Utrechtse cafés. Proeven? Dat kan helaas niet meer! Wie weet wordt er over 12,5 jaar weer wat gebrouwen.

Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl of bel 06 – 184 850 60.

Recent werk

Het Utrechts Archief

Een nieuwe expositie in Het Utrechts Archief in de spotlight

Bekijk case
DCHI

Innovatie van DCHI zichtbaar maken met een nieuwe website

Bekijk case
Gemeente Utrecht

Een duurzame toolbox voor Jouw Huis Slimmer

Bekijk case