Zorg hebben voor de ander; echt betrokken en nieuwsgierig zijn. Dat is ENA. ENA biedt ouderen ondersteuning rondom wonen, welzijn en (medische) zorg. Na een rebranding van de missie en visie voelden het logo, de gekozen kleuren en vormen niet passend meer. Zonde! Aan ons de eer om hun verse rebranding aan te scherpen tot het gewenste resultaat.


Onze aanpak
Een net nieuwe rebranding aanscherpen vraagt om een andere blik dan wanneer we zelf een volledig nieuwe rebranding verzorgen. Er was immers al gekozen voor een nieuwe stijl en binnen die kaders werkten wij verder. Na meerdere gesprekken om de wensen helder te krijgen, hebben we voorstellen gedaan voor aanpassingen aan het logo, de kleuren, vormen én de fotografie. De waarden van ENA – dichtbij, compassie en vindingrijk – stonden hierbij áltijd voorop. Bij onze adviezen hielden we deze scherp voor ons. Zo viel het ons op dat de fotografie voorheen erg geënsceneerd was – iets wat eigenlijk niet past bij de waarden van ENA. Zo adviseerden we open, frisse fotografie, waarbij de verbinding tussen mensen zichtbaar is in handeling of uitstraling. Met een overheersend ‘thuisgevoel’.
Het resultaat
Een aangepast huisstijlhandboek, met daarin een nieuw logo, kleuren- en vormenpalet én advies met betrekking tot de fotografie. We zijn er trots op dat we in prettig overleg met het team van ENA tot een gewenste aangescherpte huisstijl zijn gekomen. Met deze huisstijl ontwikkelen we nu met veel plezier allerlei middelen voor ENA.
Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl bel of 06 – 184 850 60.


