Utrecht werkt toe naar een Waterproof 030. De gemeente zet zich in om de stad groener te maken en slimmer om te gaan met regenwater. Met verschillende campagnes belichten ze wat bewoners zelf kunnen doen om bij te dragen met de subsidie van de gemeente. Bijvoorbeeld een regenton aansluiten om het riool te ontlasten en drinkwater te besparen. En een groen dak aanleggen om water even vast te houden, de biodiversiteit een handje te helpen en de stad te koelen. Die verschillende campagnes, die bedachten we en voerden we uit. Om Utrechters te motiveren en warm te maken voor een groen dak of een regenton, maakten we vier advertorials.
Onze aanpak
Onze tekstschrijver ging op pad en interviewde de stadsbewoners over hun duurzame oplossingen in en rondom huis. Hoe kwamen ze op het idee om een regenton aan te sluiten? Wat vonden ze van de subsidieaanvraag bij de gemeente? En wat zouden ze andere Utrechters adviseren? Onze fotograaf maakte daarna foto’s van de eigenaren en hun regenton of groene dak.
Een goed interview is het halve werk. Zo niet meer. We zetten de gesprekken om in activerende en informerende artikelen.
Het resultaat
De vier advertorials zijn uitgezet in twee flights: twee artikelen voor de zomer van 2024 en twee erna. Deze zijn verspreid via print en online (De Utrechtse Internet Courant en sociale media) en als geadverteerd artikel. De artikelen zorgden online voor veel reacties, overwegend positief: ‘Dit zouden meer mensen moeten doen!’.
Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl bel of 06 – 184 850 60.