Home | Cases | Introductiecampagne voor reizigers MeerPlus

Introductiecampagne voor reizigers MeerPlus

Klant EBS | Dienst(en) Beeld, Copy, Fotografie, Strategie en advies,

Sinds 2023 verzorgt vervoerder EBS het openbaar vervoer in het gebied Zaanstreek-Waterland. Met aanvullende diensten biedt de vervoerder een totaaloplossing voor reizigers. Een nieuwe manier van reizen, onder het label MeerPlus. Dit ‘nieuwe reizen’ heeft gevolgen voor reizigers in de regio, maar tegelijkertijd blijft er ook veel zoals zij gewend zijn. Wij ontwikkelden een introductiecampagne om reizigers te informeren over al het nieuws én om hen gerust te stellen dat hun bestemming goed bereikbaar blijft.

meerplus
meerplus social

Onze aanpak

Het doel van deze opdracht was dat iedere inwoner in Zaanstreek-Waterland bekend en vertrouwd moest raken met het MeerPlus-merk. De reiziger weet wat de voordelen zijn van MeerPlus, wat het productaanbod is, waar ze heen moeten met klachten of vragen en waar ze meer informatie kunnen vinden.

Hierbij positioneerden we MeerPlus als een exclusieve manier van reizen. We reizen niet met Meerplus. We reizen ook niet op of viaMeerPlus. We reizen MeerPlus, zoals je ook businessclass reist.

De introductiecampagne staken we in aan de hand van de communicatiestrategie Kennis-Houding-Gedrag. In fase 1, de kennisfase, introduceren we het merk MeerPlus. Reizigers weten dat er iets gaat veranderen. In fase 2 spelen we in op een verandering van hun houding. We informeren de reizigers over wat MeerPlus biedt en over relevante verbeteringen en veranderingen. In de laatste fase, fase 3, richten we ons op gedrag. Reizigers weten op dit moment wat MeerPlus te bieden heeft, ze kennen het productaanbod en weten waar ze moeten zij voor meer informatie. Op dit punt is het merk MeerPlus ‘geladen’.

Hoe doen we dat dan, communiceren in fasen? Voor MeerPlus selecteerden we vijf personen die de doelgroep goed weerspiegelen: een oudere, een jongere, een student, een jonge ouder met kind, en een werkende. We fotografeerden hen op herkenbare plekken bij de buslijnen in de regio. Deze beelden waren de basis voor de campagne. Ondersteund door rake copy, passend bij de 3 campagnefasen: eerst op de hoogte brengen, vervolgens inhoudelijk informeren, en dan laten zien dat dit dé nieuwe manier van doen is.

Als onderdeel van de introductiecampagne organiseerden we daarnaast verschillende ludieke acties. Op een koude ochtend in november deelden we bijvoorbeeld gratis koffie, thee en beschuit met muisjes uit aan reizigers om ‘de geboorte van een nieuwe vervoerder’ te vieren.

Het resultaat

Een paar maanden lang kon je Zaanstreek-Waterland niet doorkruisen zonder op MeerPlus te stuiten. Op reclameborden langs de weg, op flyers, op sociale media, op online banners en nog veel meer – overal kwamen bewoners in de regio in contact met deze nieuwe vervoerder. Inmiddels staat MeerPlus als een huis en ontwikkelen wij nog steeds allerlei middelen voor de communicatie naar reizigers en medewerkers van MeerPlus.

Meer weten over deze opdracht? Of ben je benieuwd wat we voor jouw product of dienst kunnen doen? Neem vrijblijvend contact op met mariette@ddk.nl bel of 06 – 184 850 60.

Recent werk

Syntus Utrecht

Een nieuw logo voor een nieuwe vervoerder in Utrecht

Bekijk case
Gemeente Utrecht

Campagne voor meer deelvervoergebruikers

Bekijk case
Ingrado

Ingrado’s nieuwe identiteit voor minder schoolverzuim

Bekijk case